Author Topic: Clyde River?  (Read 1747 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Offline Cindy D

  • CdBMember2015
  • Class IV
  • ****
  • Posts: 199
  • Rescues/Swims: +0/-1
Rivi?re de l'ouest
« Reply #9 on: May 02, 2013, 02:44:36 PM »
Je pense que tu trouveras toutes les informations dont tu as besoin ici:
http://www.canot-kayak.qc.ca/choix_parcours.asp

Il faut que tu sois membre de la FQCK (40$) pour gagner le droit de t?l?charger plus de 300 topos de rivi?re en ligne incluant celui de la rivi?re de l'Ouest.  De ce que j'ai lu, les 2 sections sont d?crites et disponible en ligne.  C'est vraiment une super belle rivi?re ? d?couvrir, plus facile que la Bonniebrook avec quelques beaux rapides dans la 2e section et une chute de 15 pieds dans la premi?re section qui se n?gocie ? gauche sur une veine jaune ?vidente.  Le bassin est creux, j'ai rat? mon boof et plong? ? la verticale sans rien toucher.  Va rep?rer les seuils et les plus gros rapides, il y a quelques trous qu'il est pr?f?rable d'?viter.  ;)

Offline Cindy D

  • CdBMember2015
  • Class IV
  • ****
  • Posts: 199
  • Rescues/Swims: +0/-1
Re: Clyde River?
« Reply #8 on: May 02, 2013, 02:10:14 PM »
hum... ce n'est jamais moi qui s'occupe de logistique et Renaud est sur le terrain qqpart en Estrie.  J'essaie de m'informer pour savoir o? ils ont obetnu les cartes et je te reviens.

Tu as d?j? un peu d'info ici mais, c'est nettement insuffisant et on ne d?crit pas la section qui suit et qui se termine ? Brownburg, c'est la plus belle.

http://quebecwhitewater.com/fr/info-debit/view/50-ouest-pine-hill


Offline marcg

  • CDB Executive
  • Class IV
  • ****
  • Posts: 264
  • Rescues/Swims: +2/-1
Re: Clyde River?
« Reply #7 on: April 30, 2013, 12:21:11 PM »
Cindy,

As tu d'autre information sur la rivi?re que tu propose (de l'Ouest).

Merci,
Marc

Offline Cindy D

  • CdBMember2015
  • Class IV
  • ****
  • Posts: 199
  • Rescues/Swims: +0/-1
Re: Clyde River?
« Reply #6 on: April 30, 2013, 10:47:38 AM »
Si tu veux une belle rivi?re facile, va faire la de l'Ouest!  J'ai d?couvert ?a en fds, tr?s tr?s beau, encore plus que la Bonniebrook et l'Achigan.  C'est pas loin, le take out est ? Lachute.

Offline Francois Leclerc

  • CdBMember2022
  • Class IV
  • ****
  • Posts: 297
  • Rescues/Swims: +2/-1
    • My YouTube channel
Re: Clyde River?
« Reply #5 on: April 30, 2013, 09:32:07 AM »
C'est une rivi?re pas mal ?fa-fa? comme ma fille dirait. Sachant ce que tu es capable de faire en C1 je crois que ce serait ennuyant pour toi. Je planifie de faire la Bonniebrook quelque temps en Mai lorsque le niveau aura baiss? un peu. Beaucoup de R2 - R3 avec des R4 qui se portage bien. On s'en reparlera si tu veux. J'pense que Cindy elle la d?j? fait.

Offline Adam

  • CdBMember2023
  • Class II
  • *
  • Posts: 35
  • Rescues/Swims: +0/-0
Re: Clyde River?
« Reply #4 on: April 29, 2013, 09:50:31 PM »
Unfortunately I had to change my plans. I don't know if I will have another chance to run it this spring, but I am putting aside the information you gave me.

Thanks to both of you for the input.

Adam

Offline JohnN

  • CdBMember2019
  • Class IV
  • *
  • Posts: 114
  • Rescues/Swims: +0/-1
Re: Clyde River?
« Reply #3 on: April 23, 2013, 10:13:12 PM »
Hi

I ran it last year on Mar 24 at a rapidly falling level of around 3.6. Today it's at almost the same level so hopefully my description is accurate, but as always be cautious.  It was my first time running it, so others may have better info.

Assuming the usual Brightside to Wolf Grove route, there was very little of consequence with any of the rapids EXCEPT for I believe Anderson's Rapids, the one just before Cedardale/Bow Lake Rd.  You may want to scout that one.

Here's a map reference. Find the Clyde entry and if you get the right scaling you will see the rapid names:

https://maps.google.ca/maps/ms?ie=UTF8&om=1&oe=UTF8&msa=0&msid=110617255026872416914.000439043aa57303323fb

Notice the bend in the river just before Anderson's rapids, then it goes narrow and straight. Take out on the river left shore at the bend and walk a bit to the rapid drop if you are unsure.  The easiest line is the clean "V" about 3 boat lengths from the left shore.  There may be a route on river right, but you probably don't want to deal with the ledge in the centre.  It's not a difficult rapid, nor particularly swift so you could boat scout it if you control your descent, it's just that the first time down it's nice to know what's there. Also, there was a large downed tree sticking straight out from river left maybe 30m downstream of the rapids. I think it was still rooted so it may still be there, watch out for it at least.

All that said, I'm not 100++% positive it was Anderson's rapids, but the location just before Cedardale seems to be strongest in my memory. Hopefully someone can confirm that's the one with the river centre ledge, but I did want to warn at least that it should be scouted.

Be prepared for a long flatwater paddle if you continue on to Wolf Grove, but it is pleasant and the last rapid before the takeout can be fun, surging semisurfs and plenty of eddyline stern squirting would be in store.

Cheers,
John

Offline Jeremy Poulin

  • CdBMember2012
  • Class IV
  • ****
  • Posts: 248
  • Rescues/Swims: +1/-0
Re: Clyde River?
« Reply #2 on: April 23, 2013, 04:45:42 PM »
I paddled it a few years back, I don't know the details, but it was a pretty easy "spring warm up" kinda run
jer

Offline Adam

  • CdBMember2023
  • Class II
  • *
  • Posts: 35
  • Rescues/Swims: +0/-0
Clyde River?
« Reply #1 on: April 23, 2013, 08:50:43 AM »
Has anyone ever paddled the Clyde (near the Mississipi)?

I'm mostly looking for class 2-3 rapids, I'm wondering if anyone knows if this river has anything interesting to offer.

Thanks.